Lyserød Lørdags aktiviteter i hele uge 40

24/09/2013 (All day)

Pink shopping i hele uge 40  - Esbjerg City støtter Brysterne
Flere og flere kvinder overvinder brystkræft eller lever længere med sygdommen. Det skyldes, at man i dag er blevet meget bedre til at stille diagnosen, og at kræftbehandling er blevet meget bedre. Alligevel er der fortsat et stort behov for opmærksom om sygdommen, da hver 9. danske kvinde rammes af sygdommen.
Esbjerg Citys butikker og samarbejdspartnere er med til at støtte kampen mod brystkræft
i hele uge 40 med speciel fokus på Lyserød Lørdag den 5. oktober.

Støt Brysternes farve er lyserød, og lyserød er også den kulør, shoppingfolket vil støde på i Esbjerg City Lyserød Lørdag d. 5. oktober. I dagens anledning vil en lang række af Esbjerg Citys medlemmer åbne døren for spændende tilbud og aktiviteter, der støtter brysterne. Der vil også blive pyntet op i butiksvinderne hos de medvirkende med streamers og balloner. Der indbydes til Danmarks største lyserøde Zumba-event i EGF-hallen. Og hos Guldbageren i Nørregade vil alt glasur, toppings og marcipanovertræk være lyserødt i hele uge 40.

Amerikansk lotteri, auktioner og gode tilbud er bare nogle af de aktiviteter, der er planlagt, og fælles for alle initiativer er, at hele eller dele af overskuddet går til Støt Brysterne. Til de aktive er der også mulighed for at deltage i Pink Parkrun som er et gratis uforpligtende motionsløb, hvor alle er velkommen. Pink Parkrun finder sted i Vognsbølparken kl 9.00 på lørdag den 5. oktober.

- Vi vil gerne sammen med hele Danmark støtte brysterne ved at holde Lyserød Lørdag den 5. oktober og samle penge ind til forebyggelse, forskning og støtte til brystramte kvinder, siger marketingschef i Esbjerg City Brigitta Christensen. Opbakningen er virkelig stor i år, så det er helt fantastisk.

- Mange butikker og restauranter har sagt ja til ved køb af visse varer ikke kun den 5.10, men i hele uge 40 at lade en del eller hele beløbet gå til Støt Brysterne og ved Nordea møder man Støt-brysterne boden, der sælger brystkræft merchandise for at skabe opmærksomhed om, og ikke mindste indsamle penge til, brystkræftsagen.
Klik på pdf-filen og se aktiviteterne i uge 40.

 

Sorry, you need to install flash to see this content.